Dromen. Doen. Heusden. positioneert de gemeente Heusden als de gemeente voor doeners met een
droom, voor mensen die het voortouw willen nemen en werk willen maken van Heusden. HeuseService is binnen het merk het dienstverleningsconcept met als kernwaarden: de klant centraal,
dialoog en samenwerking en aanspreken en verantwoordelijkheid nemen.
In 2024 hebben we de doorontwikkeling van de vier kernelementen Dromen. Doen. Heusden.,
HeuseService, MogelijkMakers en de Heusdense School doorgezet. Bijvoorbeeld door het aanbod in onze Heusdense School van sessies over de nieuwe Omgevingswet, trainingen gespreksvaardigheden, workshops publieksgericht schrijven en andere activiteiten. We
staken veel energie in onze eigen medewerkers, omdat wij geloven dat houding en gedrag van al
onze MogelijkMakers het verschil maken.
Extern kreeg Dromen. Doen. Heusden. de nodige aandacht. Niet als marketing van de gemeente, maar om voorbeelden van Doeners met een Droom en andere mooie voorbeelden van initiatieven van inwoners en ondernemers ook in 2024 in het zonnetje blijven zetten. Onze kernwaarde dialoog en samenwerking brachten we extern net zo in praktijk als intern. Bekende voorbeelden hiervan zijn Buurt Bestuurt, de jeugdburgemeesters en de in 2020 gestarte jeugdambassadeurs, accountmanagers op diverse werkgebieden, de initiatieventafel en het wekelijkse omgevingsbeeld gebaseerd op online en sociale media. In 2024 werkten we met het in 2023 opgestelde participatiedocument. Ook in 2024 bouwden we wijkgericht communiceren verder uit met bijvoorbeeld de wijkbezoeken van raad en college. In 2025 gaan we door met wijkgericht communiceren. Tenslotte deelde het college in 2024 meerdere blogs over het werk van de collegeleden.
In 2023 stelden we het handelingsperspectief ‘Naar gerichter participeren’ op. Dit biedt het gemeentebestuur, de ambtelijke organisatie, inwoners en ondernemers handelingsperspectief.
